VÄNERN VIDGAR BÅTLIVET PÅ MÄSSAN I GÖTEBORG

Samarbetet mellan kommunerna som ingår i Vänersamarbetet och gästhamnarna har blivit starkare och starkare.

Förhoppningsvis kan det även innebära att sjöns världsunika sportfiskeresurser får en rättmätig förvaltning samt mer framträdande roll i marknadsföringen av Västeuropas största insjö.

Att Vänerns silver är guld värt framhöll vi sportfiskare för mer än ett kvartssekel sedan i olika medier.

  

 Pressinfo från Vänersamarbetet och Gästhamnar i Vänern berättar att de båda intressenterna finns på i Båtmässan i Göteborg samt ska där i ord och bild båtlivsattrahera Vänern som turistmål.

   Till skillnad från tidigare år så samlas de båda föreningarna under ett och samma visuella utryck – en så kallad Väner-profil. Med nya bilder och färger som utformats från det nya varumärket för Vänern ska de visa upp sjön, gästhamnarna och kommunerna som en destination med många möjligheter.

– Tillsammans hoppas vi på att locka ännu fler besökare till upplevelser vid och på Vänern. Det känns viktigt att vara på plats på båtmässan och knyta ihop båtlivet med det som finns att upptäcka på land kring Vänern. Vi visar upp besöksmål och tipsar om sommarens evenemang, säger Madeleine Norum, projektledare för Lake Vänern Grand Tour, en satsning för att utveckla Vänern som destination.

– På mässan kommer vi att lyfta fram de omtyckta och varierande hamnar som finns runt Vänern. Tillsammans med våra inomskärsleder och naturhamnar gör de Vänern tillgänglig och ger en skyddad miljö för båtlivet, berättar Helen van Dijk, ordförande för Gästhamnar i Vänern

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.